fredag 3. august 2012

Hestjuvnatten, juli 2012

Blir dere med på tur spurte Harald.  Hvor da lurer jeg. Hestjuvnatten sa Harald. Oppe ved Flå. Ok, sa jeg og pakket med kartet. Haraldturer  er som regel turer langt utafor sti opp til toppen..og på toppen finner vi gjerne en traktorvei...eller en blåmerket sti som vi kan følge ned igjen.

Denne gangen visste Harald at det var sti opp til toppen, men hvor startet den? Vi fikk oss en sightseeing-tur på små grusveier av ymse karakter før vi ga opp å finne sti og heller valgte å gå etter kartet. Jeg tror ikke det er her sa Harald. Det tror jeg sa Maria og vil fulgte henne. Først en traktorvei...så over bekker og gjennom kratt og opp bratte skrenter.  1 km frem og 450 meter opp. Det er bratt!

Marias valg var bra og vi kom oss opp på hestjuvnatten.....og fant blåstien:D

Men, når det er sagt. Vi fikk en mer morsom tur med dette veivalget, enn om vi skulle fulgt stien begge veier:)

De som var med: Harald. Maria, Erik, Dina-hund og meg


Hestjuvnatten på 1086 moh



Maria..stødig kartleser

Dina måtte sjekke hva torva som stakk av uti vannet var for noe...


Harald, Villeder ;)







Gjennom krattskog på nesten usynlig sti på returen



her sto jammen skiltet til den merkede stien gitt..og her kjørte vi forbi uten å se den.

Her er garminloggen fra turen:
http://www.endomondo.com/workouts/72431076

1 kommentar:

  1. haha så flott tur; mye moroere å finne sin egen vei eller hur??? ;-)

    SvarSlett